kata2 hikmat~

kenalilah siapa anda,
sebelum org lain cuber utk mengenali siapa anda ;)


terima kasih dan slmt membeli blah! :P


Saturday, October 11, 2008

AdA aPa PaDa-old folks's home~


today,,
buat pertama kali nya aku jejak kaki ke rumah ehsan
(rumah org tua2)
kesian aku tgk org2 tua kt sini
menanti ank2 mereka utk menjenguk mereka
huwaaa
sedeh!!
time memula ktaorg silap wad
smua org angap org yg dtg 2 ank mereka
wlupon dyorg layan ktaorg dgn ceria
tp masih kelihatan kesedihan yg menimpa meraka
sgt sdey
smpi ati ank2 mereka sngop buat mak bapak dyorg cmni kn
dh lah d'jage dri kecik smpi besa
then dh besa sngop antr org tua mereka kt rumah org2 tua
sgt keji mereka itu!!

*ustazah mode*

ni lah wad yg aku msok td
xnmpk mcm wad
tp mcm asrama
tp bile aku msok dlm
mmg sumpah
mcm wad!!
ksian!!
dgn bau ubat
saling xtumpah mcm hospital punye wad!!!

tgk lah enviroment kt sini
dh mcm ape
sngp ank2 dyorg antr org2 tua kt sini
shdey tau

ni nenek tiri aku
ksian kt dy
sbb dy smpi xbole nk lurus kn kaki dy!!
dan
ingatan dy pon kureng skt
tp dy still ngat my mum n my dad
smpi tgn dy pon merengkot
ksian sgt kt nenek ni
huwaaa
touching neh
time ni dh sdeh2
tp sbb gigih nk tunjuk kt smua org psl umah org tua ni
ttp amik gmbr utk tatapan smua
(cm ade je yg nk bc bloq ni)


klu korg click gmbr ni
korg bole tgk nenek neh nages
sbnrnye nenek neh rindu kn ank dy
tp ank dy hanya jenguh dy sbln skali or lebeh dri 2
bkn ank2 tiri dy xnk jage dy
tp sbb ape aku pon tatau
dlu2 ade lah kslhn yg nenek ni buat kt ank2 tiri dy
smpi ank tiri dy bencik
tp sebencik2 dyorg
sekurang2 nye dyorg ttp ade hati perut tok jenguh mak tiri dyorg
jgn harap kn menantu
ank kandung sndri pon jenguh mak dy neh skali skala
sdeh sgt
my mum ckp
nenek neh asik tgk aku je
sbb dy ngat kn aku neh anak dy yg dy nanti2 kn utk menjeguh dy
mmg terharu sgt3



sblh katil nenek aku neh
tmpt simpan baju
ala2
almari baju gtu
tgk almari baju dyorg mmg kesian
dh mcm wad hospital dh


note: so kpd smua ank2 dluar sne,.aku jd kn ni sbgi pengajaran ukeh,.jgn lah antr org2 tua korg kt sini,.jage lah mcm dyorg jage korg mse kecik,.kita xtau smpi bile kite bole jge meraka,.jgn smpi dyorg xde bru nk menyesal,.aku yg bru duduk kt sini pon seksa
,.apatah lg org2 tua kt sini kn
so sayangi lah mereka mcm meraka sygi anda bagai menatang minyak yg penuh(gtttuuu),.sdngkn org lain bergembira d'hari raye,.tp meraka duduk sndrian menanti ahli keluarga mereka

p/s; pesanan khidmat masyarakt ini d;bawakn khas oleh saye~

till then
taa~