kata2 hikmat~

kenalilah siapa anda,
sebelum org lain cuber utk mengenali siapa anda ;)


terima kasih dan slmt membeli blah! :P


Sunday, August 16, 2009

AdA aPa PaDa-H1N1 n me?


BUKIT MERTAJAM: Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kerajaan sedang mengkaji kemungkinan menjadikan penutup mulut dan hidung sebagai barang kawalan bagi tempoh tertentu jika pembekal menaikkan harga barangan itu sewenang-wengangnya.

Timbalan Perdana Menteri berkata, kerajaan mendapati penutup mulut dan hidung kini dijual dengan harga yang mahal berikutan permintaan tinggi ketika penularan wabak Influenza A (H1N1) di negara ini.

"Kalau harga 40 sen dinaikkan kepada RM5, ini namanya mencekik darah. Kalau harga daripada 30 sen naik sehingga 60 sen masih boleh kita terima," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

.........


penutup muke tu dh jd mcm penting gile kn?? dlu org xkesah pon..jual 50sen pon xde spe nk beli..now skrg jual bp skali pon org sngop nk beli sbb nk elak dri kne jangkitan virus influenza A H1N1 kn..skrg org borong smpi 10 helai skli gus..cube bnygkn klu seorg beli 10 helai skli gus..bp bnyk dyorg akn untung klu 1000 org beli? banyak kn? then klu 1 helai dy jual 1rm ok lg..ade 1 farmasi aku pg aritu..dy jual smpi rm2..ouhh babi sgt kn?? gile bpk untg bnyk..time2 cmni la dyorg nk untng kn..klu xbile lg..kt jusco mask yg lekat kt tinge tu dh abis..tingal yg kne ikat mcm doc bedah tu..haha..panas gile pki mask tu..klu jge tmpt ekon ke xpe jugak..ni jage kt tmpt2 panas mcm kt tmpt mkn,bakery tu smua..ya ampon! bepeloh muke..xpe bole kecik skit kn?? haha

last week lg aku dh kne flu cough dan segala bagai la kne..sme cm symtom2 yg org kne jangkitan ni...tp cume xde demam je..last week mntk medical foam kt hr dh mntk sign admin manager smua pg lah alam medic..tgk2 doc xde..arghh tnsion aku..babi je..asik2 xde...asik2 pg mkn..kjap2 pg harvey norman..ko nk keje ke xnk..nasib baik lah itu klinik ko..saba je la..

pgi td mama kjot pkul 8.30 sbb nk pg check out arini..smua org kt uma ni dh ade cough smua..aiyak..ni msti babah yg bwk virus ni..haha..dh check smuadoc ckp hnya normal flu je..xde ape pon..pergh..slamt..ok la kn? xde ape2..doc bg ubat dgn mc..siap tnya lg..ni nk cuti ke?? perliaku nmpk..huhu..today mc..sok prd..yeah!! suke2..ngee~..mama plk xde kn skrg..dy pg kursus 4hari dkt ipoh..wahh suke! huhuhu

again n again n again lg psl driving leason aku..skrg mama dh pecaya kt aku..dan bg aku bwk kete dri rumah ke jusco bkt tinggi..haha..tp smpi skrg xcube lg..knp?? sbb ari 1st aku nk cuber tu.. dh lmbt gile..dh pkul 8.35am dh..nk msok pkul 9..lg plk aku yg drive kn? pkul bp plk nk smpi sne..siilap2 aku pon late in..haha..then ari keesokannye plk..kete kancil xde..yg ade myvi je..mcm mne aku nk bwk?? dh sah2 la aku xsuke kete myvi tu kn?? haha sbb sgt besa dan menakot kn..huk3..hopefully weekend ni bole..ngee~


till then

taa~